Teatru pentru școală

”Teatru pentru Școală” este un proiect cultural, care s-a adresat deopotrivă elevilor și cadrelor didactice și care a fost implementat în perioada februarie – noiembrie 2020 de către Asociația CREAS în parteneriat cu Teach for Romania. Proiectul a avut ca scop combaterea abandonului școlar si reducerea analfabetismului funcțional cu ajutorul educației prin  teatru și a avut ca public țintă elevi din școli situate în zone defavorizate din punct de vedere al accesului la evenimente culturale dedicate copiilor și tinerilor. În comunitățile rurale din Romania dar și în multe localități din mediul urban accesul copiilor la cultură prin participarea la spectacole de teatru pentru copii este foarte scăzut. Prin realizarea în cadrul proiectului a unui spectacol realizat cu profesioniști si gândit astfel încât să poată fi ușor de transportat și de montat în spații neconvenționale ne-am propus să venim în întâmpinarea acestei probleme a lipsei accesului la cultură al copiilor din localităţile vizate în cadrul proiectului.

”Teatru pentru Școală” este un proiect cultural, care s-a adresat deopotrivă elevilor și cadrelor didactice și care a fost implementat în perioada februarie – noiembrie 2020 de către Asociația CREAS în parteneriat cu Teach for Romania. Proiectul a avut ca scop combaterea abandonului școlar si reducerea analfabetismului funcțional cu ajutorul educației prin  teatru și a avut ca public țintă elevi din școli situate în zone defavorizate din punct de vedere al accesului la evenimente culturale dedicate copiilor și tinerilor. În comunitățile rurale din Romania dar și în multe localități din mediul urban accesul copiilor la cultură prin participarea la spectacole de teatru pentru copii este foarte scăzut. Prin realizarea în cadrul proiectului a unui spectacol realizat cu profesioniști si gândit astfel încât să poată fi ușor de transportat și de montat în spații neconvenționale ne-am propus să venim în întâmpinarea acestei probleme a lipsei accesului la cultură al copiilor din localităţile vizate în cadrul proiectului.

Potrivit unui studiu UNICEF România, în 2009, 8% (peste 65.000) din numărul copiilor de 7-10 ani nu frecventau şcoala primară, în timp ce peste 5% (peste 50.000) din totalul copiilor de 11-14 ani nu mergeau la gimnaziu, conform INS şi UIS.
În același timp, România ocupă primul loc in clasamentul analfabetismului funcțional pe plan european, cu un coeficient de 42% din numărul elevilor, conform unui studiu realizat în 2016. Experții UNICEF susțin că prin implicarea elevilor în activități extrașcolare precum: programe artistice sau activități culturale, se poate crește probabilitatea de atașament faţă de şcoală, reducând astfel rata abandonului școlar. 

Potrivit unui studiu UNICEF România, în 2009, 8% (peste 65.000) din numărul copiilor de 7-10 ani nu frecventau şcoala primară, în timp ce peste 5% (peste 50.000) din totalul copiilor de 11-14 ani nu mergeau la gimnaziu, conform INS şi UIS.
În același timp, România ocupă primul loc in clasamentul analfabetismului funcțional pe plan european, cu un coeficient de 42% din numărul elevilor, conform unui studiu realizat în 2016. Experții UNICEF susțin că prin implicarea elevilor în activități extrașcolare precum: programe artistice sau activități culturale, se poate crește probabilitatea de atașament faţă de şcoală, reducând astfel rata abandonului școlar.